Dukan diyetine dönüş...

Merhabaaaa,
Yeni bir başlangıç ile karşınızdayım. 
23.02.2013 Pazartesi sabahı itibariyle diyete başladım.
Niye başladım, kaç kiloyum, neden kilo aldım, hangi diyete başladım... 
Aslında geçmişten bahsetmek istemiyordum. 
Fakat akılda oluşabilecek sorular için, biraz geçmişten biraz günümüzden bağlamam lazım durumu.

Neden diyet?
Önce bunu söylemeliyim sanırım...
Nişan ile düğün arası zamanlardı sanırım... 

Kabinler dolu olduğu için üstümdeki kotun üstüne giyerek deneyip aldığım ve hiç giymediğim kotumu giyme isteğimle o kota sığamamayı aynı dakikalar içinde yaşayınca insan dayak yemiş gibi şok oluyor... 
Tartıda görüyordum fakat bu başka birşey... yaşamayan bilemez :)


Hareketsizlik...
Evet hareketsizim. Bütün gün bilgisayar başında oturuyorum. Bu yüzden 1 ay önce spor merkezine yazıldım. 
Spor yapmak çok güzel bir aktivite. İnsan enerji doluyor. Fakatttttt eve geldiğinde acıkıyor insan :)))
Bir bardak süt içmekle bitmiyor... Mutfağa her uğrayışımda bir kurabiye atıyorum ağzıma...

Beynimin bir lobu boş ver diyeti derken diğer lobu ya huuu nereye gidiyor bu kilolar diyor... 
Bir iç çatışma sonucu Boşveren taraf kazanıyordu...
Aburcubur...
Evlendim evleneli kekler pastalar börekler çörekler aldı başını gidiyor...

Bunların hepsine dur demenin zamanı gelmişti ve kotumu giyemeyince bismillah dedim

Neden Dukan?
Çünkü 2011 yılında  yaptığım ve başarılı sonuçlanan bir diyetti.
Dukan Diyeti Kitabı
Eşim ile (o zamanlar sevgilimken) iddiaya girmiştik. Ben kurtulmak istediğim kilolardan 2 ayda kurtulacaktım. Ve sonunda istediğim ücretteki ayakkabı benim olacaktı.
Eğer ben kaybedersem, ben ona ayakkabı alacaktım.
1, 5 -2 hafta kendi çabalarım ile diyet yaptıktan sadece iki üç kilo kadarını vermiştim. Zaman kısıtlı ve aleyhime işliyordu. 
İnternette araştırmalarım sonucu Dukan diyetini buldum.
ve ertesi gün evdeki malzemelerimle diyete başladım. 

Üç gün atak sonunda metabolizmamı hızlandırmıştım. Ve 1,5 kilo vermiştim. 
Kitabı aldım, dukandiyetitariflerim sayfasını ve onun facebook sayfasını buldum, gerekli malzeleri aldım.
Devamında  hızlı kilo vermeler , duraklamalar derken günden güne eriyor ve inceldiğimi hissediyordum...
Kendime olan özgüvenim katlanmıştı...
Artık yağ ve şekerli gıdaları canım istemiyordu...

Hedef 52kiloydu...
Zayıfladığım sıralarda fotoğraf
makinam bozuktu.
Bir tek bunu bulabildim.
Hedefe ve iddianın bitimine 2 hafta kala işe girdim. Tüm düzenim alt üst olmuştu. 
Deniz aşırı yol gitmek, yeni ortamda yemeğe çıkamamak, ay ben bunu yemem çok yağlı deyip farklılık yaratmak beni zorladı.
Ekmek ve yasaklı besinlerden yemeyerek kilomu koruma altına almaya çalıştım. Zaten hedefime ulaşmıştım. 52.1 kilo iken işe girmiştim. 
İddianın kapanacağı gün tartıldığımda gözlerime inanamadım... 52,2kiloyum...
İddiayı kaybetmiştim... 

Annem kıyafetsiz tartıl nereden görecek dese de... 
Gene annem bir gün öncesinde istersen idrar söktürücü vereyim en azından 1 kilo kaybettirir dese de...
Ben kaybetmiştim... 200gram ile kaybetmiştim...
Aslında kaybetsem de ben kazanmıştım... 
Sadece dukan ile 5kilo 800gram vermiştim. Hem de kendimi sıkmadan yormadan...
Bundan daha büyük kazanım olabilir mi?

Kaç kilo?
Kiloları nasıl geri aldığımı söylemiştim. 
Asıl kaç kilo aldım, kaç kiloyum...
Düğünden önce ruha döndüğümü söyleyenler vardı. Tartı da 50 51 kilo olarak gözüküyordum ama kıyafetlerim daha az olduğumu düşündürüyordu...

Düğünden sonraları 54 kiloyu da gördüm.
Spora başlarken 53.4 kilo idim. 23.02.2013 itibari ile 54.3  civarlarındayım. 

Demek ki sadece spor yetmiyor biraz da boğazı tutmak lazım. 
İşte dukan serüvenim tekrar başlamış oldu...

Yeni hedef 48.8kilo...
Aslında garanti olsun diye 45-47 kilo olmak istedim ama dukan kilo boy endeksime göre uygun görmüyor :)


Dukan Çizelgem

Diyete başladığımı duyurduğum gibi 48.8 kilo olduğumu da duyurmak nasip olur inşallah :)


NOT: Boyum topuklularla 158-160 civarı, ayakkabısız 152cm :p


Tüm sağlıklı yaşam ve diyet hakkındaki yazılarım Oya'nın Diyet Serüveni başlığı altında bulunuyor,
ayrıca instagramda #oyadiyette  etiketi altında görebilirsiniz...

Etiketler: , , , , ,