Başarılı Kekin Sırları


Başarılı kekin sırrını bilmeyen kalmamıştır sanırım;
*** Taze ve oda sıcaklığında yumurta,
*** Sarısı ayrı beyazı ayrılıp çırpılmış yumurta...
*** Tüm sıvılar oda sıcaklığında olmalı,
*** Kabartma tozu da dahil elekten geçirilen katılar

Atladığım püf noktası var mı? 

Tüm bunları öğrendik veeee
Keki kabartmayı başardık... 
Ama yanlış yerden...

Sorarım a dostlar, Bu kekler neden ortadan kabarır?

Geçtiğimiz günlerde yaptığım kekin fotoğrafını instagram üzerinden paylaşmış ve konu ile ilgili yanıtlar aramıştım.


Bulabildim mi? 
Bir takım edindiğim bilgiler şöyle;

- kek hamurunu ortadan dökmemek gerekirmiş. Önce kenarlardan...
İşte tamda öyle yapmıştım. Önce kenarlardan döktüm hatta ortaya hiç dökmedim.

- Kek hamurunu döktükten sonra tepsiyi bir kaç kere sallayıp içindeki hava kabarcıklarını dağıtmak gerek.
Bilinçsizce bunu da her seferinde yaparım.

- Kek kalıbının sadece altını yağlayıp unlayın, kenarlara asla yağ sürmeyin. Kek hamuru tepsi kenarına tutunarak kabarır.
Bu kez değil ama daha önceden kalıbın kenarlarını yağlamazdım ki...

- Kek kalıbı kaliteli olmalı, ısıyı eşit dağıtmalı.
Doğrudur, 3 lü set halinde 20 liralık kek kalıbından ne beklenir ki...

- Fırın da kalıp gibi önemli. Kekin pişmesi için homojen ısı oluşturabilmeli.
O kısmını bilemiyeceğim...

Siz nasıl yapıyorsunuz? 




<Bu konuyu instagramda da sordum, işte yanıtları...>

Pandispanya veya kekin püf noktası Hayalimdeki Yemeklerden , annemden, teyzelerimden, instagramdaki paylaşımlardan, kısacası sağdan soldan edindiğim bilgiler...


Başarıya giden yol azimdir.

Etiketler: , , , , , ,