Çamaşır Kurutma Makinası Yorumlarım

Çamaşır kurutma makinesi ile ilgili araştırmalarıma göz atmak isterseniz buyrun...

çamaşır kurutma makinası, kullananlar

Ürünü sizler için inceledim :) İncelemenin hakkını verdim.
Bu yazıda Çamaşır Kurutma Makinesi ile ilgili en çok merak edilen sorular ve onların cevapları bulunmakta.
Dikkat: Yazı sonunda kendinizi bir beyaz eşya satan mağazada bulabilirsiniz!!

1-) Elektrik faturasını çok geliyormuş?

Henüz su ile çalışanları yokmuş :D
Ama düşük enerjilileri var. A++ sınıfı aldığım için faturamdaki yansıma 18TL (haftada 4 makina)
B sınıfı ile A sınıfı arasındaki farkı "çamaşır asmaya son!" yazımda bulabilirsiniz...
A++ candır!

2-) Kıyafetler çekiyormuş?

Evet. Çekme denmez aslında. 1 cm kadar toparlama oldu. Ama her yıkamada 1 cm olduğunu düşünmeyin. Ki bence oda giyilmiş kıyafetin genişlemesi ve sonrasında tekrar toparlaması da olabilir.

3-) Koku yapıyormuş/ yumuşatıcı kokusu gidiyormuş?

Cam kapak olmayanlarda plastik kokusu problemi yaşanıyormuş, bilemiyorum. Cam kapaklılarda öyle bir sorun olmadığı gibi kesinlikle koku yapmıyor.
Yumuşatıcı kokusu hafifliyor. Ama çamaşırları dışarı astığım zamanlarda hafifliyordu zaten.
Makine kokuları satılıyor, havalandırma programı için kullanılabilir.

4-) Kıyafetler yıpranıyormuş?

Henüz 1,5 ay oldu kullanıma :) o yüzden yıpranma olayını bilmiyorum. Penyeleri astığımda uçlarının uzamasından daha iyidir :)

İç çamaşırların lastiklerinde etkisi var olduğuna şahit oldum :/

5-) Kıyafetler buruş buruş oluyormuş?

Hayır, eğer makinanın bitiş saatine uyar ve kuruyan kıyafetleri direk sıcakken katlarsanız ütülenme ihtiyacı olan kotlar ütüsüz kullanıma hazır olabiliyor.
Eğer makine bittiğinde hala çamaşırları çıkartmadıysanız evet kıyafetler buruşuyor:/ 

6-) Kıyafetleri solduruyormuş?

Çıkan su kesinlikle renksiz. Bu yüzden kurutma makinesinin değil çamaşır makinesinin hatta yanlış deterjan kullanımın soldurduğuna inananlardanım :)

7-) Alerjisi olanlara zararlıymış?

Makinenin bir filtresi var, her kurutma sonunda çıkartıp temizlemek gerekiyor. Her kurutma sonunda bir avuç toz yumağı oluşuyor.
Bu güne kadar soluduğum toz, kıl, saçları düşündükçe ürperiyorum.

Evdeki toz alım süresini kısalttı, kapı arkasında bir hafta süpürülmez veya silinmez ise toz girdapları oluşuyordu. Artık girdaplarım yok :)
Yazı sonunda bulunan görseli görünce anlayacaksınız...

8-) Tam kurumuyor, tekrardan çamaşırlıkta kurutmak gerekiyormuş?

Gayette kurutuyor. Doğru program ile kurumaması imkansız, kurumayan olursa diye ekstra 10dk, 15dk, 20dk, gibi programları mevcut. 
kot programı da uzun sürüyor, bu yüzden kotları da 1saatlik programa atıyorum. ve tabi Kot kemerleri dolap kuruluğunda çıkmıyor. Ama kaldırılsa da olur.
Şuana kadar iki parça kıyafeti kurutmamış şekilde aldım.
Edit: Çarşaflar ile nevresimler içiçe girdiği için kuruyamıyor :(


9-) Kullanılan oda çok ısınıyormuş?

Evet, yazın bunaltıcı sıcak günlerinde kullanmamıyı düşünüyorum :D


Şuana kadar sorulmuş sorular bunlardı. Yeni sorular ve yeni deneyimler kazandıkça güncellemeler gelecektir.

Yazıyı hiç bitiresim yok, yaptığım en akıllı seçimlerden biri olduğunu söylemek, üstüne yorumlar yapmak, içeride misafir otururken ona belli etmeden günde üç makina yıkayıp kurutabilmenin  rahatlığından bahsetmek, tozdan kurtuluşum üstüne şiirler yazmak istiyorum...
Hiç bir şey bu görüntü kadar mutlu etmemişti beni.

çamaşır kurutma makinası filtre bakımı
Yıkanmış ve kuturulmuş 1 makina çamaşırdan çıkan toz yumağı.

Etiketler: , , , ,