Haftasonu Kaçamakları~~~Kartepe'de Kış

Uludağ'a yaptığımız gezinin beni kesmediğini belirtmiştim.
Karlı geçen bir kış içinde olsak da kaymaya gidemedikten sonra kara doyamıyacağım belliydi 😊
ve bir şekilde kaymaya gidilir....

Hem illa Uludağ'a gitmeye de gerek yok ki, İstanbul'a 119km uzaklıktaki Kartepe varken...

İki hafta boyunca tur arayışları, kayak ve kıyafet kiralama noktaları ile yaptığım görüşmelerin ardı arkası kesilmedi. Her türlü bilgiyi almalıydım...

Kartepe'de ne yenir, nerede kalınır, en uygun ve güvenli kayak malzemesi/ kar kıyafeti nereden kiralanır, nasıl gidilir, kayak dersi nereden ne kadara alınır... Hepsinin en ince ayrıntısına kadar öğrenip not edilir :)
Geziyi uygun fiyata getirmek için Uzman tv üzerinden kayak dersleri izlenir , gece uykuya dalmadan önce tekrar tekrar kayılır...
Bir hafta daha bekleyecek sabrım yok; iyi ki de yokmuş...

İçlikler giyilir, yedekler alınır, sabah erken saatte yola çıkılır...

Maşukiye de yol üzeri tesislerden birinde köy kahvaltısı yapılır.


Kartepe-Penguen Tepe'den kayak ve kar kıyafetleri kiralanır. (Her türlü ücret bilgisi yazının sonunda)

15-20 dakikalık asfalt yolda tırmanıştan sonra Kartepe Kayak alanına giriş yapılır.

Düşenler, kalkanlar, düşüp kalkamayanlar... 



Acemi pistinde acemi turları atarken ikinci turu tamamladığımda "artık tamamım" dedim.
Daha önce paten giymem ile düşmemim bir olduğunu söylemiş miydim :)
Kesinlikle patenden daha kolay ve daha zevkli👍
Telesiyej ile her yukarı çıkışımda yoruldum bu kez daha kaymıyacağım dedim. Kaç kere bu cümleyi dedim hatırlamıyorum bile :)

Beşinciden sonra kaç kere daha kaydım, iki kere düşürdüğüm eldivenimi almaya döndüm bir tek bunu hatırlıyorum...

Kesinlikle doyulmuyor, bacaklar titremeye başlıyor, sisten ötürü gözlerde karıncalanmalar başlıyor, o karıncalanmalar o bacak titremeleri tekrar kaymak için çağırıyor :)


*İstanbul'dan Gidiş-Dönüş 45TL (Kartepe-Penguen Tepe Tur ile her haftasonu)
*Kayak, baton ve ayakkabısını Kiralamak; Eski Kayaklar 30TL,
    Yeni kayaklar 40TL
    Snowboard+ayakkabısı 60 TL (eğer Penguen Tur ile gidildiyse 10tl indirim yapılmakta)
*Kıyafet kiralama; alt-üst 30TL, Eldiven kiralanmıyor. 20TL'ye satılmakta. (Ekipmanlar Kimlik teslim ederek alınıyor, Önceden ayırtma ve boy kilo ayarı yaptırma imkanınız var)
*Gözlük 10TL
*Otopark ayak bastı ücreti 10TL

*Skipass (Telesiyej ve teleferiğe binmek için); Binmem ben demeyin Kaydıktan sonra yukarı yürümek tam bir ölüm olmakla birlikte vakit kaybı)
-Tek seferlik 10TL
-Tüm gün 80 TL
-13:00'dan sonra 50 TL.
-Her kart başına +30TL depozito alınmakta. Geri iade yapılırken geri veriliyor.


Acıkan karnı doyurmak için Sucuk Ekmek + içecek 15 TL.


Aa bu arada Kartepe sezonu Mart ayının ikinci haftasından sonra bitmekteymiş. Bu yıl kar ve soğuk çok olduğu için Mart sonuna kadar beklenmekteymiş...

Ama Uludağ Nisan ayının ikinci üçüncü haftasına kadar sezon devam etmekte, Bilginize ;)



Etiketler: , , , , ,