...Hoşgeldin Meleğim...

Çocukluğumuzdan beri kulak misafiri olduğumuz konudur doğum.
Önce fiskos modunda sessiz sedasız, sonra biraz daha aleni.
Gebelik sırasında ise tüm korkunçluğu ile birlikte...
İnsanlar bilmedikler şeyden korkarlar. Üzerine birde korku filmi tadında hikayeleri duyunca... vay halimize...

Toplum neden kötü anılarını kendilerine saklamaz bilemiyorum.


En acılı doğumu ben yaptım, bilmem kaç saat sancı çektim, bilmem kaç kilo kaç milyon yüz gram doğdu...
Nedenini bilen açıklasın :)
Yo yoo merak etmeyin benim doğum hikayemde hiç bir kötü taraf yok. Zaten yaşamadım ki size aktarayım.
İnanın herkes doğum hikayesini kendi yazıyor ;)
Pozitif yaklaşım sonuçları belki de:)

Benim Doğum Hikayem ise şu şekildeydi...

Yaklaşık 7. ayımdan beri yani bir aydır ara ara giren, ara ara yataktan kaldırmayacak kadar çok olan, yoga ve yürüyüşlerden sonra daha da sıklaşan bir kasık ağrısı ve bacak ağrım vardı. Tabi ara ara hafifliyor falan. a bir de tek bacak, ve tek kasık...

O ağrının olduğu dönem idrar yollarımda enfeksiyondan şikayetçi olup kontrole gitmiştim ve idrar yollarım enfeksiyonluydu, aşırı derece.
Bende o bacak ağrısını ve kasık ağrısının nedeni ona bağlamıştım. Eh tabi birde  Aynı dönemde ya ;)

Neyse... Bu kısım cepte :p
Son zamanlarda neler yaşadığıma ait diğer yazılarımda ;)

İstanbuldaki doktorumla yaşadıklarımı özetlemiş ve Yalovada doğum yapmaya karar verişimi okudunuz mu?

Yalovadayım, annemlerde. Dedemlerde memleketten gelmiş, cuma memlekete geri  dönecekler. Bende onlarla istanbula gidiceğim ve eşyalarımı toparlayıp  ve geri geleceğim.
Buradaki doktora da tahlil yaptırdım onları gösterip 10:45 feribotu ile İst. gideceğim.
Hastane çantasını(yarım yamalak hazırlanmış da olsa) getirmiştik.

Bu kısımda cepte ;)


11 Şubat Perşembe akşam çok ağrım var.
Tüm sülale bir aradayız ama ben yanlarına çok çıkmıyorum. Keyifsizim...
Artık iyiden iyiye enfeksiyon beni rahatsız etmeye başladı. Yarın kesin doktora gitmeliyim!

Gece tam wc ye kalkacağım yorganı açtım... hoop uyumuşum gene...
"bıırtt" sesi ile uyandım, saat 3.05.
Gözüm açık kendimi dinliyorum. Bizim sıpa hıçkırıyor.
Hala wc ye gitmemişim, üstümde yorgan da yok.Üşümüşüm biraz...
Yaptım yapacağım. Şimdi yataktan kim kalkacak derkennn ha gayret kalktım.
Ve oda ne; kaçırdım biraz...
Wc de de uzadı işim. Eh tabi tuvaletin geldiğinde yapmasan mesane tam boşalmaz diyorum kendi kendime :p Bu kadar uzun süre tutmak enfeksiyonu tetikler bilmiyor musun Oya!
Yattığım sırada değişik bir durumlar olduğuna dair hislerim oluştu, bu kadar uzun wc normal miydi ki...

Annem nöbetçi, mj attım,  hissettiğim şeyleri anlattım.
Yok canım idrardır o, su olsa tutamazsın. Diyor. Eh iyi o zaman yatayım bari, bakayım gene gelecek mi dedim ve yattım. Mışıl mışıl uyudum.

Saat 4. 
Gözler gene pörtledi. Bu kez büyük tuvaletim de geldi. Islak mıyım kuru mu anlayamadım. Ama kırmızımsı birşeyler var sanki. Nişan mı bu yoksa idrardaki enfeksiyondan dolayı mı? Bacak ağrısı da geçmedi gitti zaten...
(Daha önce enf.dan sebep idrarımda kan mevzusu olmuştu)

Gene uyandım, saat 5. Gene wc. Gene bacak ağrısı.
Ay yoksa bu uyanma sebeplerim karnımın sertleşmesi falan, sancı mı bunlar  yaa.
Böyle düzenli uyanışlar :o 
Yok canımmm, sancıya dayanılmazmış... bunlar sancı değildir...
Neyse ben şu uygulamaya tıklayayım bakayım sancıysa sürelerini sayayım.

Saat 6.  Gene kasılıyorum. Eğer kasılma ise
Aynaya bakıyorum, yooo karnım düşmemiş ki.
Hem doktor iki gün önce kanala girmemiş daha, "bu gidişle 29şubatı görürüz biz" dememiş miydi...
Acaba bunlar sancı mı? Belim az ağrıyor ama tek sol kasıkta mı olur ağrı :/ yok yok değildir diye düşünürken telefondaki uygulamada uyarı çıktı, ingilizce olarak doktora gidiniz gibi birşeyler yazıyordu. Saçmalık :)
 Yok canım ne doktoru... gitmedim :D Tabiki uyudum :p

Saat 7 küsür. Doktora mesaj mı atsam acaba? Ne yazacağım ki :/
Eşime yazayım bari; "aşkım fotoğraf makinasını al yanına belki bugün çağırabilirim seni ;)" Hopp uyumuşum.

Saat 7.30 kalkayımda şu devlet hastanesinde acilden giriş yapayım, suyum değilse idrar tahlili yapsın bari.
Kalktım, Pijamalarla tek başıma ve yürüme gittim.(bizim evden hastane ışıkları görünüyor.) Hastanedekiler sıra alıp muayene olmamı önerdiler(saftirikler! doğuruyorum bilmiyorlar tabi :p)

Bari kendi doktoruma gideyim diye eve geldim. Arabayı alacakken aklıma dedemler geldi. Onlar yolcu edilecek. Ben yetişemezsem arabasız kalacaklar. Arabayı ben alırsam sıkıntı olur.
Babamı arayıp uyandırdım, "beni hastaneye götürsene tahlil yaptırayım" dedim. Ama yolda espirisini de yapıyorum. Kim bilir belki de doğururum :P
Sen bence bekleme beni ben doktora görüneyim, tahlil yaptırana kadar geç olur dedim ve indim arabadan.
Daha parketmeden ben içerdeydim. Allahtan dayanamamış gelmiş :D

Saat 8.35-9.00 arası.

Doğumhanedeyim, ebeler rutin turnusol kağıdı ile su mu idrar mı kontrolünü ve sonrasındaki çatı kontrolünü anlatıyor.
Çataldayım :p çok da korktucu değilmiş kiiii.
Turnusol kağıdı testi neticesi ; gelen suyummuş. Ama neden kanama var?
Beni tuttu bir içerlenme ve peşine ağlama. Ben doğurmak istemiyorum. Sezeryan olmak da istemiyorum, sancım yok ki benim :( su geldiyse herşey farklı olacak, sancım yok ki benim, suni sancı da istemiyorum :@ bir yandan yaşlar akmaya başladı. Daha zamanı var. Daha 37 haftadayım. 
ilk ebe en az 3cm açıklık, ikincisi 4cm. Son ebe ise 4 ama 5e yakın dedi.
Doğum başladı...

Saat 8.40
Son gelen ebe en büyükleri anlaşılan hepsi ağzından çıkan kelimeye bakıyorlar.
O açıklığı ne ara yaptım ki ben :o

Allah razı olsun ebe kızlardan ben serzenişte bulunup sızlanırken beni sakinleştirdiler, "açıklık çok güzel. Doğuma uygunsun, ağrın sızın var mı, korkma sezeryan en son tercihimiz ama tabi oluyor arada vs vs vs.."
doğumhanedeki tüm ebe kadro tarafından neden kontrol ediliyorum. Bir aksilik var belli ki.
Kendi aralarında havada uçuşan terimler... Rotasyon kelimesi tanıdık geldi. Rotasyon ne demekti ki?
Dönüş, dönme, dönük...
(Heh kesin kafası yan dönük diye sezeryana alacaklar :( bu şekilde yapılan doğum hikayeyi de duymuştum birinden :@)

Ebeler "Çantan nerde kıyafetini değişelim, Refakatçini çağıralım içeriye kiminle geldin" sesiyle irkildim.
Anlaşıldı yatış yapılacak. Bir kolumdan tansiyon ölçülüyor diğerinden damar yolu açılıyor, biri lavman yapıyor, biri kimlik, biri tc, birileri ise refakatçimi soruyor.
Diğeri önlük giydiriyor... resmen alel acele bir işler var...

Çanta! Çanta evde, ama çantanın içi boş :D çünkü valizi İstanbul' a boş götürücek kalan eşyaları alıp geri getirecektim :p
Refakatçı mı? Ama ben tek geldim. Ayh durun babam yakınlardadır, telefon edeyim. Ama telefon çekmiyor:( e benim şarjım da yok! O uygulama şarjımı yemiş bitirmiş. Uygulama, aa evet doktorunuza gidin yazıyordu...

"Eşim yok eşime haber verin gelsin. Oda girecekti doğuma. Doğuma yetişir mi ki?" Ay ben böyle hayal etmemiştim amaaa. hiç hazır değilimmm ....

"Alo, alo baba duyuyor musun, yatış yapılıyor doğumhane kapısına gelir misin." (Adam şok, panik, iptal :D)
Anneme mj ;  anne yatış yapılıyor. Gelen suyummuş:o   4cm açıklık var. Doğurucağım galiba. Ama çok açımmm.
Annemden cevap : doğurmanın sırasımıydı :o
ahhahahaha :D sırası mı var bu işin :p

Nst bağlandı bile...
Serum da takılıyor. O ne, ne ki o! Suni sancı mı? Ben istemiyorum suni sancı, gerekirse doğurmam.
Heee boş su mu, bakayım. Hııımmm tamam :)
(bir isteğim olup olmadığı soruluyor, ) açım ben tost yaptırabilir miyiz?
Ne demek aksi durumda sezeryana alınabilirim,hiç birşey yemek yok.
Eee ben nasıl aç açıma saatlerce sancı çekip sonra ıkınıcam ki? :@

Saat 9:30 Annem gelir. Bir gözü nst de diğer gözü kocaman kocaman bana bakıyor.
"Telefonu bırak da sancılara odaklan ağrın yok mu" diyor.
 Yoooo. Şu bacağım sızlıyor az az.
Ne yoksa onlar sancı mı :o
"Deli misin bee, sancı onlar işte..."
Ne bileyim... ağrı olunca şu hypnobirting kitabındaki gibi yapıyorum ; derin derin nefes alıyorum , kendimi sahildeki dalgalarda hissetmeye çalışıyorum falan, işe yarıyor demek ki...



Madem onlar sancı, sancılarım sıklaştı heee.
Anneee hani sen sancılar arasında uyuyordun. Ben dalamıyorum ki.
Totom da uyuştu zaten. Açlığımda geçmedi :(
Doğum tahmini kaçta olur? Eşim ona göre acele etsin.
hımmm, en erken 3-4 gibi ise yetişir o zaman.

Canım yaaa, yoruldum yatmaktan yürüyebilir miyim?
Oh be;)

Saat 10.00...
Şaka mı bu saçını görüyorum siyah dedi. Kandırma beni bizim bebiş sarı saçlı olacaktı.
Gördüğüm kadarıyla az saçlı ve koyu renk belki rengi değişir kuruyunca ;) Neyyyyy! gerçek miiiii....

7cm açıklık :o tamam açık söylüyorum ağrı hissediyorum. Ama ölüp bitecek kadar değil, sonunda gelecek pamuktan daha yumuşak birşey için çekilir bir sancı :)

Arkadaşlardan mj. Oya Epidural istemeyi unutma...
Ay prensesler gibi doğum için epidural isteyecektim. Ebeye söyliyeyim bari.
Nasıl yani 7-8cm açıklık sonrası epidural almama gerek yok mu :(  Zaten o etki edene kadar doğurur muyum, peki...

Yapılan bir iki uyarı sonrası bana birden korku geldi. Ikınma hissi gelirse sakın ıkınma henüz erken dediler. Ne bilsinler benim bu uyarıdan korkacağımı:)
Sancıyı unuttum ıkınma isteği geliyor sürekli. Çünkü onu yapma dediler bana :)
Yok olmuyor. Ebe hanım ya ıkınıcam galiba,korkuyorum ıkınırsam nolur kiii? Ve ben çok yorgunum karnım çok acıktı. Doktorum nerde gelsin doğurayım artık :(
Sabret Oya, Sabret az kaldı...

Saat 11suları doğumhanedeyiz tekrar. İşte bak göbeğin şimdi düştü dedi ebelerden biri, boy olmayınca göbek düşecek yer bulamadı dedik ve gülüştük.

Doktor yapmam gerekenleri anlatıyor. Ebe kız başımda nefes hatırlatmasında... Diğerinde elinde havlu yavrumu bekliyor, ilk o sarıcak onu :)  Tüm kadro bebeğimi ve beni bekliyor... Hepsi bir görev için beklemede...

Kulağım doktorda...
Hayır galiba yapamıyacağım. Ama ya dediğiniz gibi yapamazsam???
Ya kötü birşey olursa.
Galiba sancı geliyor. 😩🙊
.....
Oldu mu ki?
Tekrar anlatılıyor.
-Daha güçlü ama nefes daha kontrollü olmalı.

Oldu mu?
-Biraz daha adapte olmalı ve ebenin sana üstten yardımcı olmasına izin ver.
O an tüm kötü doğum seneryoları aklıma geldi:( ama  denedim.

Bu kez oldu mu? Daha iyi.

Son bir tane Daha olursa cuma saati hayırlı bereketli bir bebek gelecek. Adı ne olacaktı?
Bak sancıyı kaçırma derken sancıyı kasıtlı kaçırdım. Zaten tam hissetmemiştim. Aklım sürekli  kötü seneryolarda. Falancanın üstünden bastırılınca şöyle olmuştu.:( ya bana da olursa?😩

Filiz hanım lütfen üstüme bastırmasınlar. Kesik atacak mısınız. Vallahi çok korkuyorum sancıyı karşılayamıyacam.
Diğer ebeler konuşturmaya çalışıyor ama nafile. Cevap veriyorum ama "Şuan soruları cevaplıyamayacağım," diyorum...
Doktor tekrar sordu adı ne olacaktı. Ebeler Toprak derken ben,
Cuma göbek adını cuma koyucam :D  Gülüşüyoruz...

Ve işte son sancım. Karşılamazsam gücüm tükenecek. Sanki çok bastırıyor..
Kırılsın kaburgam sorun değil. Kesik de önemli değil. Cuma vakti bereketiyle , Toprağın bereketiyle gelsin yavrum :'(
Hayırlar getirsin yavrum....

11:35
O an gözümden ışıklar çaktığını hissettim. Gözümdeki ışıkların çakmasıyla içimdeki rahatlatma, birden nefes almam değişti.
Minik yavrumun mosmor vücudu mu o?
Yoksa gözlerimden sebep ışık oyunu mu?

Gözlerim kapanıyor, aç bak bebeğine. Evet evet doğmuş bebeğim.
Gözlerim tekrar kapanıyor.
evet evet o...
İçimden bana verin onu diyorum ama gücüm yok ki, ya tutamazsam  düşerse...
Tekrar gözlerim kapanıyor,bu kez yandan yaşlarla :'(  çok güzeldi.

Şimdi sıra bana tüm 9ay boyunca bana bebeğimi beslememde yardımcı olan plesentayı doğurmakta.
Nasıl teşekkür edebilirdim acaba?
Plesentaya mı etmeliyim, yoksa onu içime koyana mı?





12.02.2015 Cuma ~~~ 11:35 Hoşgeldin Meleğim, Hoşgeldin Ömer Toprak...

Ömer Toprak için Aylık gelişim yazılarına Ömer Toprak Büyüyor  etiketi altında bulabilirsiniz...

Etiketler: , , , , ,