Doğuma Giderken Yanınıza almanız Gerekenler... Vee Unutulanlar...

Bir çok yerde hastane çantasında olması gerekenler listesi mevcut. 
Bende kendimce hazırladığım ama yanımda hepsini bulunduramadığım listemi yazmak istiyorum. NEden bulunduramadığımı önceki yazılarımda ve doğum hikayemde anlatmıştım. 
Listem  şu şekildeydi. 

BEBEĞİM İÇİN
*2adet 10lu hastane çıkışı (her iki takımda da birer tane alt bulunduğu için hemşireler bir alt daha istediler) 
*8li zıbın takımı
*4 çorap
*5-6 adet ağız mendili 
*15 adet bebek bezi
*pişik kremi
*pamuk
*unibaby ıslak pamuk 
*1 kalın battaniye
*zemzem ve çay kaşığı
*ağzına ilk sürmek için hurma

KENDİM İÇİN
*1 adet sabahlıklı lohusa takımı 
*1 adet pijama takımı (uzun kollu almıştım yanıma ama kesinlikle ateş bastığı için gereksizmiş.)
*3 tane çorap ve 1 patik (çoraplar kesinlikle kurtarıcı, çünkü doğumdan çıkınca sıtma tutuyor )
*terlik
*el yüz havlusu
*lohusa tacı
*kağıt havlu, peçete, tuvalet kağıdı, ıslak mendil
*diş macunu ve fırçası
*rimel, allık, ruj, dudak nemlendirici, kalem, ayna, tarak, krem
*şampuan veya kuru şampuan (sancı sırasında çok yağlanıyor saçlar, kesinlikle en azından kuru şampuan. Gerekmez demeyin. Fotoğraflara dönüp bakınca anlıyorsunuz ;) )
*göğüs ucu çatlak kremi, lansinoh
*göğüs pedi, lansinoh
*sargı bezinden hazırlanmış ped
*2 adet emzirme atleti
*5 adet yüksek bel külot
*5 adet lohusa kullan at külot
*su geçirmez hasta yatak örtüsü
*kirli poşeti ve buzdolabı poşeti
*harici şarj ve kablosu
*süt sağma makinesi

Ekstralar
*fotoğraf makinesi
*şarj aleti
*bebek şekeri
*arabada ise ana kucağı ve su geçirmez örtü(suyum arabada akmaya devam ederse diye)
*Süsler püsler...

Bir de bunlara ek olarak eşime ithafen bir not, uzunca bir not...
Doğum başladığında kime ne zaman haber vermesi gerektiğini, sancı çekerken ne yapması gerektiği, oda süsleme işini ne zaman yapması gerektiğini, fotoğrafçıya haber verilmesi gereken numaraları vs anlatan bir not ;)
Bunlardan hangisine ihtiyacın oldu derseniz, çocuğun ve benim kıyafetlerim ;) 
Hoş onlar olmasa da doğum gerçekleşebilirdi ;)
Ne lohusa tacı ne süsü ne püsü...

Hastane odasına çıktığımızda sadece aklımda olan şey ; "ben doğum yaptım,ben anne oldum..."
Herşey teferruat, herşey detay. 
Hepsi boş...

Etiketler: , ,