Eskiye Dönüş-Yıkanabilir Bebek Bezi

Bebek alışverişimizin en önemli maddesi bebek bezi...
Arkadaşların önerisiyle Hamileliğin 5.ayında bebek bezi fiyat araştırmasına girdik. Keşke o zamanlar yaptığımız kuruş hesapları yerine daha kapsamlı düşünseydik🤔

Bebek bezi denilince tabiki akla üç beş marka hazır bez ürünleri geliyor. Hepsinin "en iyisi" adı altında ürünleri var. Büyüklerimizin ne kadar şanslı olduğumuzu dile getirdiğinde hatırladığımız bir yöntem var ki o da "eski usul bebek bezi".

Bayram tatili için bez valizimiz hazırlanıyor ✌🏻️ #ÖmerToprakBehar #ÖmerToprakTatilde 😊 #ÖmerToprakilebayram 😍
Çok Bilmiş Anne (@ayomisan) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()
Ne şans ama! 😏
Bundan 30-40yıl önce yaşayan insanların daha şanslı olduğuna inanıyorum.
Teknoloji geliştikçe, hayatı kolaylaştıran ürünler çıktıkça yaşam kalitesi artsa da hastalıklar ve yaşam süresi kısalmakta. Belki de bu sürenin kısalmasının sebebi kimyasallarla daha çok bir araya gelişimiz ve artan hastalıklar...
kısırlık, bağırsak sorunları, kanser vakaları...

Annem bana Eski usül bebek bezi kullanmış, pembe bir naylon arasına amerikan bezi...
Kaynatmak için teneke leğenler...
Kardeşimden sebep çat pat hatırlıyorum o görüntüleri.
Tamam tamam kendi pembe bezimi de hatırlıyorum 😝

Oğlumun Gıda Alerjisinden sebep pişik başlayıp ilerleyince ve evde bezsiz gezdirdiğim sürece aklıma "eskiden olsa n'aparlardı" sorusu geliyordu.  Ben bez bağlamayıp altına alt açmalar seriyor oğlumun üstüne battaniye seriyordum (mart ayı). Tabi iki gün içinde evde ne giydirilecek alt ne de serilecek battaniye kalmıştı😞
Sonunda müslin bezleri kesip bez yaptım, alıştırma külotları ve kumaş bebek mayosu denedim.
Yok yok yok! Başka çözüm olmalı!
O naylon bezleri nereden bulabilirim araştırması yaptığım sırada karşıma "yeni usul yıkanabilir bebek bezi" ile ilgili yurtdışı uygulamaları çıktı.
Neden bizde yok serzenişlerime çok sonra cevap geldi.
Var!

Evet bizde de birkaç marka satış yapmakta.
Ne yazıkki çok pahalı.
Türk malı mı alsam ebaydan yarı fiyatına mı getirtsem düşünceleri arasındayken, babyneo marka ürünleri e bebekte indirimde olduğunu gördüm.
Reyonda bulunan 5adeti sepetime attım tabiki 😊
Çinde ararken e-bebekte buldum🙈 Yooo zaten vardı ama indirmlisini buldum 🤑 Hee bunlar ne mi? #babyneo #yikanabilirbebekbezi 🤗 Hiç işim mi yok? Aslında var 🙈 Peki nerden çıktı bu antin kuntin iş dimiii?? . Geçmiş dönemlerde biliyorsunuz bir pişik maceramız olmuştu (öyle sizin sandığınız pişiklerden değil😞 totosu çürüyecekti az daha neyse...) O sıralarda annemle muslin bezi alıp kesip biçip eski usül bez yaptık. Üstüne de gene babyneo marka alıştırma külodu ve mayosundan alıp kullandım. Tabi o zamanlar bizim Toprak bebe kürdan bacak 🙄bacak kısımlarda randıman az😏 Sonra bu fikir geldi aklıma. Araştırdım baktım Türkiyede bu marka var ama biraz pahalı. Yurt dışı iyi seçenek uygun ama, işte aması çok 😐 İşte gel zaman git zaman bir türlü alamadım. Bugün rutin e bebek gezim sırasında indirimde olduğunu gördüm veeeee tabiki hepsini sepetime doldurdum 😍✌🏻️ keşke o pembeyi de alsaydım diyorum şuan 🤔 Hazır bezi emicileri hakkında söylenenleri duymuşsunuzdur😏 duymadıysanız bknz ve duyunuz😛
Çok Bilmiş Anne (@ayomisan) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()
Kullanıma başladım başlamasına ama bir sorun vardı ki 5adet yetmiyordu!

Kaç tane yıkanabilir bebek bezi almalıyım?
Bu soruyu instagramda kullandığını gördüğüm herkese soruyordum.
Kaç adet kullanıyorsunuz? Kaç günde bir yıkamak gerek?
Rahat yıkama ve kurutma açısından en azından 15adet dış bez, 20-25 adet de iç bez olmalı diye düşünüyorum. Henüz o sayıya ulaşamadım. Elimde 8 adet cover(dış bez), 8 çift taraflı insert(iç bez) ve tek taraflı 5bez var.
Şuan yetmiyor tabiki. Günde 6kez kaka yapan bir oğlum var 😝
Bez adetlerini özellikle iç bez adetlerini arttırmaya devam ediyorum 😉

Yaklaşık 1,5-2aydır  kullanıyorum. Daha detaylı bilgileri ilerleyen zamanlarda deneyimledikten sonra paylaşacağım  😊



Etiketler: , , ,