Ömer Toprak Büyüyor~ 1 AYLIK

Nerden başlasam bilemiyorum. Doğan büyüyor, zaman geçiyor, hemde çok çabuk...
Daha dün gibi herşey.
Emdi emmedi derdi...
Her sabah rutin ziyaretçilerimizin ilk sorusu 'Memeyi tuttu mu?'
Kakasının rengi sarıya döndü soruları. Sarılık mı bu çocuk?


Meğer meme uçlarım ufakmış. Emmesi zormuş...
Ememez bu çocuk!
Yok canımmmm! Emzirdim çok şükür emziriyorum!

Şuan düşünüyorum, gözlemliyorum da göğüs ucu ile alakasız olduğunu gördüm.
Göğüs süt dolu olduğu için göğüs ucunu istediği yumuşaklığa getiremiyor, ağzına alamıyor.
Zaten göğüs pedleri çıkan göğüs ucunu bir sonraki emmeye kadar bastırıyor ve tekrar almakta zorluk oluyor.
meme ucu az ise emzirmede kolaylık için tek çözüm 'göğüs kalkanı' , fazla sütün biraz sağılıp azaltılması. Tek çözüm bu. Kalkan zaten bir miktar akan sütü topluyor, ve göğüs ucunu bastırmadan dışarıda kalmasını sağlıyor. Böylelikle diğer emzirmede göğüs ucu çıkartma ile vakit kaybolmuyor.

Neyse konu dağıtmadan ilerlemeye çalışayım.
Ömer Toprak emme hırsı için dünyaya gelmiş bir bebekti. Elini yumruk yapıp sıka sıka emiyordu. İlk gün emzirdiğim sırada kaç kez yutkunduğunu sayıyordum.
"Anneee 13 kes yutkundu😍'  az önce emdiğinde 7kez yutkunmuştu. Artmış yutkunması dimi😍" sorularım karşısında annem şoklardaydı tabiki:)

Neden bilinmez ama acıkan ve emmek için ık mık ıkkk eden oğluma gece hemşiresi önerisiyle bu çocuk aç! Mama verelim denildi. Önce sütüm var ama ememiyor dememe rağmen mamayı kabul ettik:( keşke etmesydim:(

Ertesi gün taburcu olduk ve süt sağ, emzir, emmedi, enjektörle ver dönemi başladı.
Ve peşine sarılık 😞
Hayır sakın biberon verme diyenlerden gizli sağdığım sütü biberona koyup içiriyordum. Evet çünkü o an bir yıl emmese de ben sütü sağıp veririm oğluma düşüncesi vardı.
Enjektörle yedirmek zor, uzun sürüyor. 2cc sıkıyorsun 1cc geri çıkarıyor...
Bir yedirme işlemi bitmeden diğeri geliyor. Zor!
Gözünü açamıyor ki emsin.
Sonuç olarak başta üç biberon, enjektör ve  bi de göğüs ucum derken çok farklı şekilde beslendi. Beslendi mi beslendi sonuçta, 3.010gr 47cm doğan oğlum 1.ay sonunda 1200gram 51cm olmuştu.

İlk Banyosu
İlk banyosunun ne zaman yapacağımız konusunda kendimi alıştırmıştım. Biliyordum bizimkilerin göbek bağı düşünceye kadar beklemeyeceklerini. Nitekim doğru bildim.
"televizyonda izledik, göbek düşene kadar yıkamamak lazımmış, yağlı bir şey varmış o iyiymiş çocuk için, ama biz hep yıkadık, birşey de olmadı, merak etme göbeğine birşey yapmıcam." eşliğinde ilk banyosunu üçüncü günü yaptık :)

Ama  23. gününden sonra bir şeyler ters gitmeye başlamıştı. Gaz 3. haftadan sonra başlar deselerde bu gaz değildi. Elbette her insan gibi bebeklerde gaz çıkarıcak, ıkınacak, karnını kendisine çekecek.
Kim yattığı yerden gaz çıkarabiliyor ki?

Yarı kırk mevlüdü yaptığımız gün yaklaşık bir metrelik uzağa kakasını yapması aslında bir başlangıçtı. Kakasını püskürterek duvara, kuzenimin üstüne başına yaptı...
Şoklar içinde kaldık :)
Belki de Alerji ile tanışma hikayemiz o gün başladı.

Kafada türlü türlü seneryolar...
- O gün sağlık ocağının verdiği d vitaminini ilk kez kullanmıştım.
- Artık yediğim mercimekler etkisini gösteriyordu.
- Nazar çıktı!