Lohusa Depresyonunda Kaçınılmaz Sözler

Lohusalığın bilimsel olarak da ispatlanmış olan bazı özel durumları var.
Yeni doğum yapmışsınız, hamileliğiniz sona ermiş...
Hayatınız düzene girecek diye bekler iken çok daha farklı bir hayata merhaba dediğinizi fark ediyorsunuz.
Bu hayatı anlama, uyum sağlama, alışma evresinde bir de alt üst olan hormon dengeleriyle savaşıyorsunuz.
Bitiyor mu? Tabi ki bitmiyor. Bir de eş dost, konu komşularınız ve akrabalarınız var...
Bir de onların teorileri!!!
 Postpartum depresyonu
-Al basar!
-Uzanma emzikten düşer!
-Güle güle deme 😂 sütün gider.
Bir de sarılırken göğüsleri elleyen teyzeler, sizi de Allah'a emanet ediyorum🤔
-Emziriyor musun?
-Yatağın altına kuran koy😳 (Üstünde yatıp çarpılalım diye)
-Yeni doğum yapan bebeği adetli kadın görmeye gelmez!
-Kapı altına kakalı bezini koy! Nazar olmaz!
-Kırkı karışır!

-Sarı bez koy sarılığı geçer (veya sarılık olmaz) !
-Banyo suyuna altın koy, o suyula yıka sarılığı geçer!
-Sütün var mı?
-Senin göğüslerinden süt fışkırıyor mu ki?

yeni anne stresi, anne stresi, lohusa stresi, lohusa kafası

-Bu çocuk aç!
-Gazı var!
-Çok zayıf!
-Sen normal mi doğurmuştun, sezeryan mı?
- Emzik ver, büyük rahatlık!
-(diğer kesim ise) emzik verme diş yapısı bozulur.
- Biberon verirsen seni bırakır. (Ama bu çocuk aç mama ver!)
- Mama ver mama, bu çocuk aç!
- ayyy ben hiç mama vermedim, mamaların ne olduğu belli değil. Sakın verme.
-Mama çocuğu boş şişiriyor!
- Seninki de çok zayıfmış.


- soğuk bura!
- o çocuk sıcaklıcak, sıcak bura!
- sırtına yelek giydir!
- üstünü örtme, boğulur.
- üstünü ört üşür!

- İlk 6ay sakın su verme!
- Su veriyor musun? Ben verdim birşey olmadı. Sende ver.
- Hava çok sıcak su ver! Susuz kalır bıngıldağı çöker 😱
 lohusa anne stresi
- Gazı için rezene ver, aktardan al, çocuğa da ver. Ben verdim birşey olması sende ver!
- Masaj yap!

- Çocuk görmeyeli süzülmüş 🙁
-Sütün var mı?
- Sütün yaramıyor!
- Sütün yağlı mı?
-Sıkı giyin sütün soğur.
- Ye, yemezsen sütün olmaz.


- o uyuyunca sende uyu!

Halbuki Yeni anneye bunlar denmesi yerine şu sözleri söylesek daha güzel olmaz mı?lohusa anne stresi



Bunca sorulara, görüşlere muhatap olsam da lohusalık dönemini depresyona girmeden atlattım. Belki de bu cümlelere hazırlıklıydım. Her söylendiğinde kaba bir tabir ile tiye aldım.
Elbette kafa karışıklığı stresini yaşadım. Ailemden aldığım destek ile hepsini atlattım.
Ben bebeğime bakarken onlar bana baktı :)

Lohusalık döneminizi sizler nasıl atlattınız?
Ne tür cümleler size Lohusa Kafası yaşattı?
Destek aldınız mı?
Almak mı iyi almamak mı?


Etiketler: , , , ,