Çamaşır Asmaya Son!

Evet, Başlık reklam başlığı gibi oldu dimi :)
Yok yok tamamen aldığım ürün hakkında sevinç nidalarıdır kendileri...

Kaç zamandır araştırıyorum, hatta okuyan birileri olursa bana ve bir başka okuyucuya da faydalı olur düşüncesiyle kamuya sormuş, düşüncelerini almıştım...
İnstagramda ve şu makalemde
Şuan bu satırları da aynı düşünce ile yazıyorum:)

Çok araştırdım çooookkk...
Kurutmalı Çamaşır Makinesinden tutun, Sadece kurutma Makinesine kadar, bir ara genel beyaz eşya araştırmasına bile girdim....
Kafamda çok karıştı tabi ki...

Elimde tek gerçekçi veri var ; 
Kesinlikle plastik kapak almamalı, Çünkü çamaşırlarda plastik kokusuna sebep oluyor...

     ARİSTON ile başladım, "evet kesinAriston almalıyım...Hem Ariston herhangi bir çamaşır makinesi üzerine de monte edilebiliyormuş... ileri de belki üst üste koyarım." dedim.

     Sonrasında ama ''Bosch ile ilgili yorumlara bakılacak olursa herkes memnun...Evet evet bende BOSCH marka alayım''dedim.
Gittim inceledim, istediğim model B sınıfı ürün çıktı. Yani enerji tüketimi 504KWh. Sevgili eşim makinanın kullanımına bağlı olarak A veya üst sınıfı için arasındaki farkı hesapladı.  (ilerleyen kısımda açıklayağım..)
"B sınıfı değil A sınıfı alacağız" dedi.
Bosch'un üst modelleri güzel fakat telefonlar gibi dokunmatik olduğu için çabuk bozulacağını düşünüp eledik.

     ARÇELİK "Arçelik ile ilgili de yorumlar iyi... Aman madem öyle Arçelik 2772KT modelini alayım gitsin, hem uygunmuş" diyerek yola çıktım. Oda B sınıfını grubundan nasibini aldı.

Kullanıcı yorumlarına bakarak yola çıktığımda herkes aldığı makinadan memnun. İster Bosch olsun ister Arçelik ister Siemens... ister A sınıfı B sınıfı olsun...

Sonunda Woolmark tarafından yünlü çamaşır yıkama onayı almış olan A+++ sınıfı Arçelik 3886KT modelinde karar kıldım.


B sınıfı ile A sınıfı arasındaki enerji farkı...
a ve b enerji sınıfı arasındaki farklar


B sınıfının yıllık enerji tüketimi 504KWh (160 kullanım için)   (tek kullanım için ; 3,15)
A sınıfı yıllık enerji tüketimi 262KWh   (tek kullanım için ;1,63)
A+++ sınıfı yıllık enerj tüketimi 176KWh  (tek kullanım için ; 1,1)


B sınıfı makine 
haftada en az 5 makineden 
haftada 4,05 TL, 
ayda 16,20TL 
yılda ise 210 TL yapar.

 A+++ ise 
haftada en az 5 makineden 
haftada 1.41 TL,   
ayda 5.66 TL , 
yılda 73.5 TL  yapar.
(kwh 0.257235tl vergiler hariç )

Aradaki 136,5 TL lik farkı elektrik kurumlarını verip ömür boyu ödemektense, makineye bir kere veririm, 8-9 yılda amorti ederim...

Hemde Türkiye'de kullanım bedelinin üzerine %33 ıvır zıvır ve vergi bindirildiği düşünülürse...

Yapılan hesaplamalar teorik olmakla birlikte gerçekçi veriler faturaya yansıması 
 kullanıcı yorumları, 
ürün incelemesi, 
merak edilen tüm soruların cevapları.. :) 

Neye karar verirseniz verin, doğru karar vermiş olacaksınız ;)

Etiketler: , , ,